Jumaat, 7 Mei 2010

Lebih Senang Memantau Janji Orang Lain Daripada Menunaikan Janji Sendiri

Kerja yang berkaitan dengan pemantauan memang disukai oleh ramai orang. Kalau boleh semua orang ingin diletakkan dalan Jawatankuasa Pemantauan dalam sesuatu projek daripada diletakkan dalam Jawatankuasa Kerja. Ini adalah kerana Jawatankuasa Pemantauan hanya perlu memastikan kerja-kerja yang dirancang oleh Jawatankuasa Kerja dapat dilaksanakan dengan sepenuhnya untuk memastikan kejayaan sesuatu projek. Manakala Jawatankuasa Kerja pula perlu merancang setiap kerja sebelum cuba melaksanakannya sebaik mungkin. Dari segi hirarkinya pula Jawatankuasa Pemantauan sudah semestinya mempunyai kedudukan yang lebih tinggi dan ahli Jawatankuasa Kerja tidak perlu sibuk-sibuk nak ambil tahu apa yang dibuat oleh oleh Jawatankuasa Pemantauan.

Atas dasar itulah beberapa hari lepas seorang Naib Presiden PAS (Pembohongan Asas Strategi) iaitu Salahuddin Ayub telah menegaskan bahawa beliau merancang untuk memantau semua janji-janji BN semasa PRK Hulu Selangor. Terfikir oleh kita kenapa hanya perlu memantau janji yang dibuat oleh BN? Apakah janji-janji yang dibuat oleh PR (Penipu Rakyat) tak perlu dipantau? Apakah disebabkan kedudukan mereka lebih tinggi di Selangor iaitu sebagai Kerajaan Negeri, maka hanya mereka yang layak memantau janji orang lain? Adakah kerana nama mereka adalah PR (Penipu Rakyat) maka mereka tidak perlu menunaikan janji? Atau adakah mereka sememangnya tidak pernah menjanjikan apa-apapun kepada rakyat Selangor sehinga mereka telah dapat merambas Negeri Selangor daripada BN pada PRU ke-12 yang lepas?

Apa kata kita semua terutamanya rakyat Selangor sendiri cuba pula memantau janji-janji yang dibuat oleh PR (Penipu Rakyat) dan apa yang telah berjaya dilaksanakan oleh mereka. Rakyat berhak memantau janji Kerajaan Negeri kerana kedudukan rakyat yang lebih tinggi. Rakyatlah yang telah memilih Kerajaan Negeri. Di bawah ini saya telah sediakan Manifesto yang dijanjikan oleh PR (Penipu Rakyat) untuk menawan hati rakyat Selangor pada PRU Ke-12 pada tahun 2008. Klik pada gambar untuk imej yang lebih jelas.



Berdasarkan pemerhatian saya, sebaik sahaja BN memenangi PRK Hulu Selangor beberapa janji yang dibuat semasa kempen pilihan raya telah dilaksanakan. Apa pula yang dibuat oleh PR (Penipu Rakyat) selepas dua tahun mereka memerintah Negeri Selangor? Adakah rakyat Selangor hanya sekadar ditipu oleh penipu? Hanya penipu, orang yang ditipu dan Yang Maha Kuasa sahaja yang mengetahuinya.

FIKIR FIKIRKAN..

JANGAN MARAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan