Ahad, 26 Jun 2011

Masalah PAS Dengan Utusan Malaysia

PAS selalu tak puas hati dengan Utusan Malaysia. PAS selalu cari sebab nak kenakan Utusan. Kalau ada artikel dalam beberapa akhbar yang PAS rasa tak betul PAS hanya salahkan Utusan sahaja. Mula lah PAS nak boikot la baca Utusan terbalik la. Agaknya kalau boleh PAS nak baca Utusan sambil tidur atas jalan.

Tak kisahlah PAS nak buat apa kat Utusan. Apa yang penting PAS dah beli Utusan. Saya sarankan semua ahli PAS beli Utusan setiap hari. Kalau nak langgan secara bulanan pun lagi elok. Lepas tu nak buat apa pun terpulang pada PAS.

Saya dapati perbuatan PAS nak sabotaj Utusan sebenarnya telah menguntungkan Utusan sendiri. Semakin ramai orang kat luar sana yang kurang mambaca Utusan mula membeli Utusan.

Orang ramai makin nak tahu apa yang tak betulnya dengan berita dalam Utusan kerana setahu mereka berita yang disiarkan sama saja dengan akhbar lain. Ada berita sukan, perniagaan, keagamaan, kesihatan, kes mahkamah dan macam-macam lagi berita semasa.

Bagi diri saya sendiri, sebelum ini saya hanya baca Mingguan Malaysia sahaja setiap hari minggu. Bila pembangkang mula istihar boikot Utusan saya mula beli setiap hari sebab nak cari apa masalahnya.

Saya hanya temui dua sebab sahaja kenapa Utusan nak diboikot iaitu pertama Utusan milik UMNO dan kedua Utusan selalu jawab semua penipuan PAS dan PAS tak boleh nak jawab balik. Oleh itu, supaya Utusan tak laku atau tak untung dan supaya penipuan PAS tak terkantol itu saja yang PAS boleh buat. PAS tak berani nak saman Utusan kerana selama ini pun hanya Suara Keadilan dan Harakah yang ada rekod selalu kena saman dan kena mintak maaf.

Utusan Malaysia akhir-akhir ini semakin mendapat sambutan. Dulu kedai mamak sebelah rumah saya selalu tak dapat jual Utusan Malaysia tapi sekarang kalau lewat sikit saja pasti tak sempat beli. Sekiranya saya tak dapat baca Utusan Malaysia pada satu satu hari, sampai malam pun kalau saya jumpa saya masih sanggup membelinya.

Yang pastinya bukan saya sorang saja yang buat begini.

FIKIR-FIKIRKAN..

JANGAN MARAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan