Ahad, 1 Ogos 2010

UMNO sengaja tak mahu menang di Kelantan

Baru-baru ni masa cuti sekolah saya ke negeri Kelantan, sebuah negeri yang didakwa maju oleh pemimpinnya disebabkan ada sebijik Pasaraya Tesco dan sebijik Pasaraya Giant telah dibuka di Kota Bharu.

Dalam pada dok pusing-pusing dan asyik memerhatikan kemajuan negeri Kelantan yang sangat pesat, saya sempat singgah di sebuah kedai makan.

Rupanya kedai makan tersebut adalah juga menjadi port tempat pengerusi JKKK UMNO bertemu dan berbincang. Sebaik saja saya tahu yang kebanyakan mereka adalah Pengerusi JKKK saya mulalah berminat nak pasang telinga untuk mengetahui apa yang dibincangkan oleh mereka.

Manalah tahu kot mereka ni merancang macamana nak kuatkan sokongan rakyat kepada UMNO supaya dapat rampas balik Kelantan ke, apa ke..

Malangnya selepas lebih setengah jam menunggu, rupanya percakapan mereka ini semua hanya berkisar kepada dua tajuk utama saja iaitu Honda CRV dan Bini Nombor Dua. Siapa yang dah beli, siapa belum beli, bila nak beli dan bila nak tambah..

Dalam hati saya terfikir, kalau macam ni la gamaknya, UMNO Kelantan tak akan kuat. Apakan tidaknya pemimpin bawahanpun dok pikir pasal nak kaya dan nak kawin saja. Pemimpin atasan pula dok buat apa?

Ada sorang Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jeli kalau tak silap saya. Baru setahun dua dapat jawatan tersebut dah sibuk nak buat banglo besar tepi jalan. Huh.. ganas sungguh.. Betul kata orang, UMNO tempat nak jadi kaya bukan tempat berbakti kepada masyarakat. Nampak gayanya UMNO ni macam tak nak menang je kat Kelantan. Dah selesa kot..

Tapi Jangan lupa PAS pun apa kurangnya. PAS pun dah jadi lubuk tempat kumpul harta juga sekarang ni. Bahkan kadang-kadang tu pemimpin PAS dah labih UMNO dari pemimpin UMNO. Tambah lagi sejak PAS dah keluar daripada status Parti Islam ni..

Rakyat bawahan dapat apa?..

FIKIR-FIKIRKAN..

JANGAN MARAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan