Rabu, 4 Ogos 2010

Bukti Anwar Tak Liwat Saiful (bahagian II)

Catatan bahagian satu sebelum ni kita dah dapat gambaran bahawa Anwar sebenarnya tak bersalah. Mereka yang tak menyokong Anwar sebenarnya dengki dengan kelebihan yang ada pada Anwar terutama faktor kehensemannya. Kita ikuti sambungannya.


2. Alibi

Sebelum Anwar ditahan Polis iaitu ketika beliau masih mengadakan lawatan sambil belajarnya ke Kedutaan Turki, tampil dua orang yang paling rapat dengan Anwar (walaupun ada dakwaan mengatakan ada orang lain yang lebih rapat dengan Anwar selain mereka berdua) menafikan dakwaan liwat tersebut iaitu Azizah dan Nurul Izzah. Mengikut Azizah, Anwar sedang bermesyuarat pada masa beliau didakwa meliwat manakala Nurul Izzah mendakwa Anwar berada bersama keluarga. Secara tak langsung mereka ini adalah alibi yang boleh membuktikan Anwar tak bersalah. Mengikut maklumat , ramai lagi alibi Anwar yang sanggup tampil.

Sekali imbas kenyataan Azizah dan Nurul Izzah adalah bercanggah. Mana boleh dua orang yang sama berada di tempat yang berbeza pada masa yang sama. Bagaimanapun percanggahan tersebut adalah sebagai bukti mereka tidak berpakat atau dengan kata lain tidak berkonspirasi. Ini secara automatik menunjukkan bahawa UMNOlah yang berkonspirasi. Lagi pun Anwar yang diceritakan oleh mereka bukanlah Anwar yang sama. Anwar yang bermesyuarat adalah Anwar yang menyamar saja. Anwar yang sebenar sedang terlantar menderita kesakitan akibat disuntik racun arsenik bebarapa tahun yang lalu. Mana mungkin dalam keadaan tersiksa begitu Anwar masih mampu meliwat pemuda seperti Saiful tambahan lagi pada saat usianya sedang menuju ke penghujung jalan.

Jika sekali imbas mereka macam sama tetapi apabila diperhatikan betul-betul memang tak dapat dinafikan banyak perbezaan antara Anwar sebenar dengan Anwar yang menyamar. Lagi pun secara logiknya Anwar yang sebenar pernah disuntik racun arsenik dan disiksa dalam penjara. Anwar yang segar bugar sekarang tak menunjukkan ciri-ciri pernah diracun dan disiksa. Air muka Anwar yang menyamar sangat kusam dan keruh berbanding air muka Anwar sebenar yang sentiasa berseri-seri. Karektor mereka juga jauh berbeza. Anwar yang sebenar sentiasa tenang dan lemah lambut manakala Anwar yang menyamar kelihatan ganas, bengis dan panas baran sehinggakan wartawan pun disergahnya.

Individu yang akan menjadi alibi untuk kes liwat Anwar sebenarnya adalah Anwar sendiri. Sebab itu mahkamah selalu menangguhkan perbicaraan. Rupanya mereka takut mengadapi kedatangan Anwar yang akan menjadi alibi kepada Anwar sendiri. Apa yang menggemparkan ialah seorang individu yang tidak dikenali juga akan menjadi alibi Anwar. Individu tersebut ialah En. Ali B. Untuk makluman semua En. Ali B tiada kaitan lansung dengan seorang pelakon lama yang dikenali sebagai Ahmad B. Melihat kepada alibi Anwar yang tak dapat disangkal ini membuktikan Anwar tak bersalah dan patut memohon kepada mahkamah supaya kes liwatnya digugurkan sebelum perbicaraan.

Alamak!! Bersambung lagi ke...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan