Selasa, 3 Ogos 2010

GEMPAR!! Bukti Anwar Tak Liwat Saiful (bahagian I)

Satuuu!!.. Malaysiaa!!..
Satuuu!!.. Malaysiaa!!..

Masuk kali ni dah kali ke berapa puluh kes Anwar liwat Saiful ditangguhkan. Sampaikan dah tak larat dah rasanya nak kira. Tapi dalam pada kes ditangguhkan sehingga bertahun ramai lagi sebenarnya yang masih sangsi tentang kebenaran tuduhan liwat tersebut.


Pada pendapat saya Anwar sebenarnya tak meliwat Saiful. Itu adalah konspirasi presiden UMNO semata-mata. Kenapa presiden? Kenapa tak sebut nama saja? Sebabnya kalau sebut nama nanti jika bertukar presiden susah. Hari tu pun dah susah nak ubah daripada Konspirasi Mahathir kepada Konspirasi Najib. Walau bagaimanapun alasan konspirasi saja tanpa penjelasan lanjut sebenarnya tidak berapa kuat untuk menafikan tuduhan liwat tersebut.

Pada pendapat saya penafian perlu disertakan dengan fakta dan penjelasan yang kukuh. Memang susah untuk memahami perkara yang teknikal begini tetapi ia tetap perlu diketahui memandangkan perkara-perkara seperti inilah yang menjadikan kes ini telah tertangguh sekian lama. Untuk membuktikan bahawa pendapat saya adalah benar sila baca fakta berikut :-

1. Lawatan Sambil Belajar Ke Kedutaan Turki

Sebagaimana semua rakyat Malaysia tahu sebaik saja laporan Polis dibuat oleh Saiful bahawa beliau telah diliwat, Anwar didapati berada di Kedutaan Turki. Anwar ke kedutaan tersebut disebabkan program lawatan sambil belajar untuk mengetahui lebih lanjut lagi mengenai kenapa kedutaan tersebut dinamakan Kedutaan Turki bukannya nama lain seperti Kedutaan Kalabakan ke, Kedutaan Den Pasar ke dan macam-macam lagi la.

Disebabkan karisma yang tinggi pada diri Anwar, auranya dan jasanya yang sangat banyak terhadap dunia dan Malaysia khasnya, kakitangan Kedutaan Turki berebut-rebut untuk bersalam dengan Anwar bahkan rakyat Turki yang masih dalam perjalanan ke Malaysia juga memohon kepada Kedutaan negara tersebut supaya menahan Anwar daripada menghabiskan lawatan sambil belajarnya lebih awal. Mereka memaklumkan bahawa mereka sanggup melakukan apa sahaja termasuk terjun dari pesawat semata-mata untuk bersalam dan mendapatkan tandatangan Anwar. Untuk tidak menghampakan rakyat Turki dan bagi mengelakkan daripada berlakunya perkara yang tidak diingini, Duta Turki telah memaksa Anwar untuk bermalam di kedutaan tersebut.

Inilah yang menjadi punca Anwar dituduh bersembunyi di Kedutaan Turki sedangkan Anwar bukan sengaja memanjangkan lawatannya ke kedutaan tersebut tetapi terpaksa melakukannya untuk tidak menghampakan peminat-peminatnya. Disebabkan cemburu dengan kepopularan Anwar maka Polis telah datang ke kedutaan dan menangkap Anwar dengan ganasnya iaitu dengan memijak-mijak dan menghentakkan kaki ke lantai kedutaan.

Cuba kita perhatikan berapa banyak perkataan KEDUTAAN digunakan dalam ayat di atas. Penggunaan perkataan KEDUTAAN yang berulang-ulang bahkan sihingga melebihi sepuluh kali membuktikan bahawa Anwar tidak meliwat Saiful. Dengan ini memang patutlah Anwar memohon supaya tuduhan ke atasnya digugurkan.

Faham atau tidak nantikan sambungannya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan