Jumaat, 4 Jun 2010

Kenapa Kawan Anwar Serang Konvoi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza?

12 rakyat Malaysia yang dibebaskan
akan pulang ke tanahair Ahad ini.

Kekejaman Israel terhadap rakyat Palestin memang diketahui semua sudah berlarutan sekian lama dan tidak akan ada kesudahannya. Tambahan lagi terdapat di kalangan umat dan negara Islam sendiri yang kelihatannya seolah-olah setuju dengan tindakan biadab tersebut. Keadaan ini hanya akan berhenti apabila Yahudi yang merupakan kawan si Nuar dapat menguasai sepenuhnya tanah Palestin dan mengusir rakyatnya keluar dari tanahair mereka.

Walau bagaimanapun perbuatan mereka menyerang Konvoi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza betul-betul telah malampaui batas. Tambahan lagi mereka menuduh para sukarelawan yang yang menyertai misi kemanusiaan tersebut telah mengancam mereka dengan senjata. Ini telah mengesahkan tuduhan mereka selama ini bahawa perbuatan kejam mereka sebagai satu tindakbalas terhadap serangan rakyat Palestin dan untuk perlindungan diri adalah rekaan semata-mata.

Persoalannya sekarang ialah siapakah sebenarnya yang beruntung hasil daripada serangan tersebut?

Jika kita selidiki sedalam-dalamnya didapati konvoi bantuan tersebut adalah melibatkan Perdana Global Peace Organisation (PGPO) yang dinaungi oleh Tun Dr. Mahathir dan melibatkan anaknya Mukhriz sebagai penasihat. Misi tersebut juga disokong penuh oleh Kerajaan Malaysia. Sekiranya misi tersebut berjalan lancar dan menemui kejayaan secara tidak langsung akan mengangkat nama Kerajaan Malaysia yang diterajui oleh Barisan Nasional. Sudah tentu ada puak-puak tertentu dalam negara ini yang tidak akan biarkan perkara tersebut berlaku.

Apabila berlaku serangan terhadap konvoi tersebut, maka muncullah dua ekor badut cuba menonjolkan diri sedangkan tidak ada seorangpun daripada kalangan mereka yang menyertai misi tersebut. Seorang mahu satu perhimpunan diadakan tak mengira parti politik untuk mengutuk serangan tersebut. Manakala seorang lagi mendesak PM supaya mengadakan Sidang Tergempar Parlimen.

Pada pendapat saya tidak mustahil Nuar merupakan salah seorang yang berada di belakang serangan tersebut memandangkan ramai nama-nama besar Yahudi adalah merupakan kawan rapatnya dan tujuannya tak lain dan tak bukan ialah tujuan serampang dua mata iaitu untuk menghalang Kerajaan Malaysia dan Tun Dr. Mahathir daripada diangkat sebagai pembela rakyat Palestin dan untuk mengangkat namanya sendiri sebagai sebagai seorang yang anti Yahudi. Bagaimanakah pula pendapat anda?

FIKIR-FIKIRKAN..

JANGAN MARAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan