Khamis, 21 Oktober 2010

Sebab Anwar Kerap Ke Indonesia

Anda semua perasan tak kenapa sejak dua menjak ni Anwar selalu ke Indonesia? Sebab lain kita semua dah tahu iaitu nak hadiri Festival Filem Gay dan sebab keduanya ialah nak semarakkan kebencian di kalangan rakyat Indonesia kepada Kerajaan Malaysia. Tapi saya tengok kebanyakan rakyat Indonesia buat derk aje. Yang keluar berdemo pun kurang daripada 0.01% saja dari jumlah penduduk.

Tapi kan sekiranya hanya itulah saja tujuannya kenapa dia harus mencemuh media di Malaysia dan memuji diri sendiri kan.. Lagipun kalau dia kata dia bagus pun rakyat Indonesia boleh buat apa? Bukannya mereka boleh datang mengundi kat sinipun.. Lain lah kalau Anwar nak lantik mereka sebagai pengundi hantu yang sah taraf.. Macamana pulak pengundi hantu boleh jadi sah pulak, pening-pening.. Tapi kan pening-pening ni la yang Anwar suka, tambah lagi kalau yang pening tu ialah hakim yang mengendalikan kes dia liwat Saiful tu..

Masih ingat kah kita semua pada dua tiga tahun yang sudah? Alah masa Tun Dr. Mahathir dipinggirkan dan diperlekehkan oleh bekas Perdana Menteri kita yang paling bagus tu.. Bukan ke masa tu terdapat rakyat di beberapa negara membangun terutama sekali negara Islam di Timur Tengah telah menyuarakan kesanggupan mereka untuk menerima Tun sebagai pemimpin mereka sekiranya rakyat Malaysia sudah tak suka?.. Tawaran macam tu lah sebenarnya yang Anwar nak dengar.

Kepada rakyat Indonesia apa tunggu lagi cakap la kat Anwar tu yang anda semua inginkan dia jadi pemimpin Indonesai saya rasa berdesup dia datang. Bukan senang nak dapat pemimpin bagus macam tu sebagaimana susahnya kami nak dapat pemimpin bagus yang dulu tu.

FIKIR-FIKIRKAN..

JANGAN MARAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan